همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه امسال ۱۶ هزار تاکسی به عنوان سرویس مدارس خدمات رسانی می‌کنند گفت: تمامی این تاکسی‌ها دارای معاینه فنی و بیمه کامل سرنشین هستند.

به گزارش همشهری آنلاین محمد احمدی بافنده با بیان این مطلب افزود: در راستای ارتقای خدمات رسانی سرویس مدارس به دانش آموزان، در سال تحصیلی جدید برای هر منطقه آموزشی یک شرکت خصوصی تاکسیرانی خدمات رسانی می‌کند.

وی افزود: همچنین برچسب‌های مخصوص سرویس مدارس طراحی شده است که به روی تمامی تاکسی‌هایی که مقرر است به دانش آموزان خدمات رسانی کنند، نصب خواهد شد.

بافنده گفت: از فروردین ماه جلسات هماهنگی میان آموزش و پرورش، سازمان تاکسیرانی و پلیس راهور برگزار شده تا بتوانیم ضمن بررسی و رفع مشکلات و نقاط ضعف، نسبت به ارتقای سطح خدمات رسانی اقدام کنیم.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در ادامه تاکید کرد: تمامی تاکسی‌هایی که به عنوان سرویس مدرسه به دانش آموزان خدمات رسانی خواهند کرد تحت معاینه فنی قرار می‌گیرند تا از ایمنی آن‌ها اطمینان حاصل شود. اگر سرویسی فاقد معاینه فنی باشد امکان ارائه خدمات و نصب برچسب برای آن وجود ندارد.

وی با اشاره برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه برای رانندگان سرویس‌های مدارس گفت: رانندگان سرویس مدارس در جلسات آموزشی که با همکاری راهنمایی و رانندگی برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند تا امکان استفاده آن‌ها به عنوان سرویس مدارس وجود داشته باشد.

احمدی بافنده تصریح کرد: برای آنکه دانش اموزان خودروهایی که به آن‌ها خدمات ارائه می‌کنند بهتر بشناسند و آدرس محل سکونت دانش آموزان نیز شناسایی و کوتاه‌ترین مسیر برای ترافیک کمتر و زمان مناسب‌تر برای تردد دانش آموزان در ایام مهرماه شناسایی شود قبل از آغاز مدارس آدرس دانش آموزان شناسایی تا از اول مهر خدمات رسانی مناسب به آن‌ها صورت گیرد و شاهد کاهش بار ترافیکی باشیم.

بیمه کامل دانش آموزان

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی از بیمه کامل سرنشینان سرویس مدارس خبر داد و گفت: علی رغم اینکه خودروهای مورد استفاده در سرویس مدارس دارای معاینه فنی هستند و احتمال وقوع حادثه در آن‌ها پایین است، برای اطمینان و امنیت بیشتر تمام سرنشینان بیمه شده‌‌اند.

وی با تاکید براینکه این در سال گذشته هیچ اتفاق و حادثه‌ای در سرویس مدارس نداشته‌ایم گفت: والدینی که از سرویس مدارس استفاده نکنند شامل حال این توافقنامه نیستند و وقوع هر حادثه‌ای در مسئولیت خودشان است.

احمدی بافنده با تاکید براینکه اعتماد والدین به سازمان تاکسیرانی برای استفاده از سرویس مدارس بیشتر شده است چنانچه در سال تحصیلی ۸۶-۸۷ تنها ۶ درصد سرویس مدارس را تاکسی‌ها تشکیل می‌دادند که این میزان در سال ۹۰ - ۹۱ به ۵۷ درصد رسیده است گفت: امسال نیز پیش بینی می‌شود حدود ۱۶ هزار خودرو در سرویس مدارس استفاده شود که ۳ الی ۴ هزار تاکسی ون و باقی سواری باشند.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از تاکسی اشتراکی «share taxi» که در تمام دنیا مرسوم است می‌توان آلودگی هوا و ترافیک را کاهش داد گفت: سازمان تاکسیرانی این آمادگی را دارد که برای تمامی کادر مدارس که در نزدیکی هم زندگی می‌کنند یا در یک مسیر هستند این سیستم را تعریف کند تا کادر مدارس کمتر از خودروی شخصی خود استفاده کنند.

کد خبر 184018
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز